איך לעלות את רמת האושר בחיינו

באושר ובאושר #1

December 18, 2015

 

?לעלות את רמת האושר בחיינו-איך עושים זאת

 

כשהתחתנתי, חשבתי שהחתונה עצמה תסב לי אושר ותפיג את תחושת הריקנות שליוותה אותי רוב הזמן בחיי. להיות נשוי. להיות כמו כולם. הייתה לי חתונה מהממת.. חשבתי.. זהו...השגתי את מה שרציתי. להיות נשוי. שלב הבא זה הקמת משפחה והכל "פרפקט". אך תמיד היה משהו חסר.

 

החתונה הייתה נחוצה לי כדי שארגיש תחושה של הגשמה עצמית והגשמה עצמית נחוצה לאושר. הגיוני לא?

בתוך תוכי הייתה לי תחושת ריקנות. האם זה באמת מה שאני מאחל לעצמי? האם אני באמת מאושר בחיי? האם אני יכול להתגבר על הנטייה המינית שלי?

תמיד הייתי המצטיין בלימודים, החניך תורן בצבא, התלמיד שכולם העתיקו ממנו בתיכון... חשבתי שזה יגרום לי להיות מאושר. להיות נחוץ. אהוב. גם כשיצאתי מהארון, אמרתי לעצמי...זהו... עכשיו סוף סוף אוכל להיות מאושר בחיי.

 

מילון אבן שושן מגדיר את המילה אושר כך: "נחת, מזל טוב, הרגשה כללית של נעימות הנובעת מהצלחה ומשביעות רצון אבה". האם אני רוצה להשאיר את חווית האושר שלי למזל?

 

התחלתי לשאול את עצמי שאלות.

איך ניתן להגדיר אושר? איך אני קובע שאני מאושר? באיזו נקודה אני נעשה מאושר?

אין דרך חד משמעית לענות על השאלות הללו. אנחנו תמיד יכולים להיות מאושרים עוד יותר. שום אדם בעולם אינו חווה אושר מושלם כל הזמן ומגיע לנקודה שאין לו עוד מה לשאוף.

לכן התחלתי לשאול את עצמי את השאלה: "איך אוכל להיות מאושר עוד יותר?" במקום לשאול האם אני מאושר או לא.

הבנתי שאני מבזבז לא מעט אנרגיות בניסיון למדוד עד כמה אני מאושר בחיי והבנתי שאושר הוא משאב אינסופי ועלי להתמקד בדרכים להשיגו.

 

אושר הוא חוויה המשלבת הנאה/עונג (לעשות פעילויות שאני אוהב.), ומשמעות. תכלית.

אדם מאושר נהנה מרגשות חיוביים ובד בבד תופס את חיוו כתכליתיים.

הנאה היא כאן ועכשיו. רווח עכשווי ומשמעות נובעת מעצם קיומה של תחושת תכלית. רווח עתידי של פעילותינו. הצבת מטרות בעלות חשיבות אישית של כל אחד מאתנו, שמונעות ע"י הערכים שלנו ונטיות ליבנו.

 

כל אחד מאתנו רוצה להיות מאושר בחיוו. לא כך?

 

הנה כמה טיפים ותרגילים שיעזרו לכם לעלות את רמת האושר שלכם:

 

 1. כדי להיות מאושרים, עלינו להגדיר מטרות מהנות ומשמעותיות כאחד ולנסות להשיגן. אנשים  שמציבים  לעצמם מטרות,  נוטים להצליח יותר מאנשים שאינם עושים זאת.

 מטרות משדרות לעצמנו ולזולתנו את האמונה שיש לנו את הכוח להתגבר על מכשולים שונים.. להיות  באינטגריטי (יושרה) עם  עצמי ובנחישות ולהציב מטרות ויעדים. ברגע שנבצע אותם, רמת הסיפוק שלי  תעלה, הביטחון העצמי יעלה וכך גם תחושת  האושר.

 המטרות מאפשרות לנו להרגיש חיים של עשייה. הן צריכות להיות בעלות משמעות והדרך להשגתן  צריכה  להיות מהנה.

 

תרגיל:

1. קבעו לכם מטרות הכרוכות בהתפתחות האישית שלכם. מטרות שמעניינות אתכם וחשובות לכם אישית. לאחר מכן הציבו יעדים למטרות. הגדירו במדויק זמן, מקום, איפה ופעולה פיזית.

(דוגמה: מטרה-לבלות זמן איכות עם חבריי. יעד-להיפגש עם 3 חברים בבית קפה. ביום שישי בין השעות 12:00-15:00 בתל אביב).

כאשר תעמדו ביעדים ובמטרות שהצבתם לעצמכם, תרגישו סיפוק, עלייה ברמת המוטיבציה הפנימית שלכם ועלייה בביטחון העצמי.

 

2. להפחית פעילויות שאנחנו מוכרחים לעשות ולעלות את כל מה שקשור לעיסוקים בחיינו ופעילויות יומיומיות שלנו מתוך רצון אישי שלנו. מידת האושר תלויה במידה רבה ביחס שבין רוצה- למוכרח.

 

פעילויות אילו נקראים "מגבירי אושר". מספיק בחוויה מאושרת אחת או שתיים בתקופה קצת פחות טובה כדי לשנות את מצבנו הכללי. פעילויות אילו (רכיבה על אופניים, חופשה, אימון ספורט, הרצאות, חוגים...) מספקות לנו גם משמעות וגם הנאה. אותם "מגבירי אושר" מעוררים בנו השראה ומרץ. הם יתנו לנו דחף להמשיך עשייה פרואקטיבית לקדם את עצמנו בחיים.

 

שאלו את עצמכם: האם בתום היום או השבוע, אני מרגיש תחושה של הישג וסיפוק או תחושה של הקלה ושחרור?

 

3. אושר אינו מותנה אך ורק מדברים שאנחנו עושים, אלה גם במה שאנחנו בוחרים לתפוש. אושר הוא תוצר של חיצוני לצד הפנימי. של העיסוק שאנחנו בוחרים לצד התפיסה שאנחנו בוחרים.

 

"העולם הוא גיהינום לאחד וגן עדן לאחר". בני אדם שונים יתפסו אירוע מסוים בדרכים שונות לחלוטין. הדברים שאנחנו בוחרים להתמקד בהם, הם אלו שקובעים במידה רבה אם נהנה ממה שאנחנו עושים-מערכת יחסים, לימודים, עבודה וכ"ד.

 

4. הקפידו להיות בסביבתם של אנשים היקרים לכם, ושאתם יקרים להם. אנשים שאנחנו יכולים לשתף אותם באירועים ובמחשבות וברגשות בחיינו. כל מערכת יחסים אישית חשובה לרמת האושר שלנו.

שאלו את עצמכם: האם אתם מבלים מספיק במחצית האנשים האהובים שלכם? אם לא, איך אתם יכולים לשנות זאת?

 

5. עזרו לזולת. ככל שאנחנו מרבים לעזור לזולת, כך גדל אושרנו. וככל שאנחנו מאושרים יותר, אנחנו נוטים יותר לעזור לזולת.

 

6. תרומה לאחר בכל דרך אפשרית, מספקת לנו משמעות והנאה וזהו מרכיב חשוב לעליית רמת האושר.

 

7. תחושת ערך פנימית. "כדי לחתור לערכים, על האדם לראות את עצמו ראוי ליהנות מהם. כדי להיאבק על אושרו, עליו לראות את עצמו ראוי לאושר". עלינו להוקיר את עצמנו, את מי שאנחנו באמת. לקבל את עצמנו עם כל היתרונות וכל החסרונות. כולנו בניו ובנותיו של אלוקים ולכן כל אחד מאתנו מיוחד במינו. עלינו להאמין שמגיע לנו להיות מאושרים. שיש לנו זכות קיום בעולם הזה. עלינו לחוש ראויים וזכאים מעצם קיומנו.

 

תרגיל:

נהלו יומן הצלחות. (בדומה ליומן זיכרונות). כתבו את כל ההצלחות שחוויתם. הצלחות קטנות כגדולות. 

ושאלו את עצמכם:

 

* מה גרם לי להצליח?

 

* מהן הפעולות שעשיתי שאפשרו את ההצלחה הזאת?

 

* אילו כישורים ויכולות באו לידי ביטוי שם?

 

* מה אני יכול להגיד על אדם כזה שיש בו את כל האיכותיות הללו?

 

* מה מאמין על עצמו אדם, שיש בו את כל הדברים הללו? מי הוא?

 

* איזה עולם יוצר אדם כזה לעצמו?

 

 

התחברתם למדריך? רוצים לפתוח דלת לחיים מאושרים יותר, יציבים יותר ומלאי זוגיות בריאה?
השיטה שלי תיתן לכם תרגילים פרקטיים ליישום ומשלבת תהליכים להבנה פנימית עמוקה,
עם תהליך פיתוח בטחון עצמי- עד להצלחה!

 

שתפו את הפוסט בפייסבוק
Please reload

ארכיון:
Please reload

הצטרפו לדף הפייסבוק שלי
  • Facebook Basic Square
הרשם חינם לעדכונים במייל.

נהנית מהפוסט?  הרשם לבלוג וקבל עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!