באושר ובאושר #2

באושר ובאושר #2

May 13, 2015

 לעלות את רמת האושר בחיינו

 

"השקפת העולם של האדם אינה באה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר במילותיו, אלא בבחירותיו. במשך הזמן אנחנו מעצבים את חיינו ומעצבים את עצמנו. התהליך מסתיים רק במותינו. ובחירתנו הן באחריותנו הבלעדית"./ אלינור רוזוולט


בכל רגע בחיינו, יש לנו אפשרות בחירה. מחקרים מראים שיותר מ-40% מאושרנו נובעים מבחירה. מה שאנחנו בוחרים לעשות ומה שאנחנו בוחרים לחשוב משפיע ישירות על מה שאנחנו מרגישים.

אני בוחר ויוצר לעצמי את המציאות שלי.


התהליך היציאה שלי מהארון היה לא פשוט. עבורי. שנים שיקרתי לעצמי. התחבאתי מאחורי מסיכות וחיוכים מזויפים כי לא קיבלתי את עצמי. לא חשבתי שמגיע לי להיות מי שאני באמת ולהיות מאושר בחיים. החוסר קבלה ותחושת ערך עצמי נמוך, הובילו לכך שמצב הבריאותי שלי ניזוק ואז הגעתי למצב שעמדו מבחינתי שני אפשרויות: או שהמצב ידרדר עוד יותר או שאני בוחר באושר. וזה מה שעשיתי. ובאותו יום סיפרתי להורי ויצאתי מהארון.


ברגע שבחרתי בזכותי להיות מאושר בחיי. בחרתי בחיפוש דרכים שיובילו לשינויי בחיי.

הנה כמה טיפים שהובילו אותי לכך ויכולים לעזור לכם לעלות את רמת האושר בחייכם:


1. לרשום כל מה שעולה לי בראש.

קחו דף ועט ופשוט תתחילו לרשום. בלי לחשוב על מה, ובלי מטרה כלשהי. כל מה שאתם מרגישים, חושבים...עלו על הכתב. ללא רצף כתיבה מסוים. ניסוח מילולי של המחשבות שלכם היא דרך טובה להתמודד על אתגרים פסיכולוגים ורגשיים. בזמן הכתיבה, אתם חושבים ומעבדים את הדברים, נותן הרגשה של שיחרור ופורקן. 


2. האומץ להיות לא מושלם. 

כשהערך העצמי שלי גבוה ויציב וכך רמת הביטחון העצמי שלי, אני מרגיש יותר בנוח לשתף אחרים במחשבותיי ורגשותיי. במקרים מסוימים החברה שלנו לא תמיד אוהבת זאת. (לראות אדם בעל בטחון עצמי גבוה) וינסו אף למצוא דרכים להחליש אותנו ולשאוב מאיתנו אנרגיות. עם זאת, הבחירה לא לבטא את עצמי היא צורה של דחייה עצמית שמובילה לאומללות ולחוסר סיפוק. נכון שאם אני נאמן לעצמי, ייתכן שאחרים לא יאהבו את מה שהם רואים. אבל בטוח שכל עוד אני לובש מסכות, ומרצה אחרים אני פשוט לא אוהב את עצמי. כי אני לא בעצם "אני". ולכן איך יאהבו אותי אם אני לא "אני האמיתי". (למשל בזוגיות). כשאני אותנטי לעצמי, כשאני מבטא במקום להרשים אחרים, כשאני מקבל את עצמי עם היתרונות ועם החסרונות שלי ושלם עם עצמי ולא מושלם- אני מפסיק להתנצל על מי שאני ואני מניח לאני האמיתי שלי לצאת החוצה.

זכרו! אין דבר כזה מושלמות. שלמות זה רצון בלתי נגיש כי לעולם לא נוכל להיות מושלמים. השלמה לעומת זאת זה תהליך בו אנו משלימים ומקבלים את עצמנו גם אם אנחנו לא מושלמים.


3. להזכיר לעצמי את האני האמיתי שלי-קבלה עצמית.

להזכיר לעצמי מהם הערכים שלי והתכונות שלי. הערכים שלי הם אילו שמגדירים אותי כפרסונה ואותם אני מביא לידי ביטוי בכל תחום ותחום בחיי. 

 

לפעמים אנחנו שוכחים מי אנחנו, ולכן תמיד אנו צריכים להזכיר לעצמנו את הערכים שלנו. התכונות החיוביות שלנו. ללכת זקוף, לחייך ולהוקיר את עצמי על ההישגים שלי וההצלחות שלי. לקבל את הפחות טוב שבי בדיוק כפי שאני מקבל את הטוב שבי ממקום של קבלה עצמית ועוצמה. הדברים הפחות טובים בנו, הם אילו שעוזרים לנו להתפתח בסופו של דבר.


4. להתמקד בחוזקות וביכולות שלי.

להתמקד במה אני טוב. "רק כשפועלים מתוך חוזקות, אפשר להגיע להצטיינות של ממש".

עשו רשימה של הצלחות שהיו לכם בחיים. הצלחות שבאו ממקום של קושי.

שאלו את עצמכם: מהן החוזקות שלי שבאו לידי ביטוי בהצלחות הללו? אילו יכולות היו בי במקומות הללו? אילו אמונות יש בי שגרמו לי להצליח בצורה כזאת? מהם הכישרונות שלי? 


כאשר תענו על השאלות הללו, על הדברים שאתם טובים בהם, על התחומים שהם כישרונותיכם באים לידי ביטוי, מצאו דרכים לשכפל אותם לעיתים קרובות יותר בחיי היום יום שלכם.


5. פעילות גופנית.

פעילות גופנית תורמת לבריאותנו. לא צריך להיות מכור למכון כושר. ריצה, אירובי...כל פעילות גופנית שאתם מסוגלים ואוהבים לעשות. פעילות גופנית מסייעת למאבק בדיכאון ובחרדה, נותנת אנרגיות חדשות. זהו חלק מהזמן שלכם לעצמכם לפרוק מתחים, ובנוסף היא משפרת את הריכוז והיצירתיות.

פעילות גופנית במכון כושר, חוגים למינהם, ריצה בפארק זוהי גם דרך מצויינת להכיר אנשים חדשים ומעניינים.


6. לראות את החצי כוס המלאה - לחשוב חיובי!

"בכל אדם מקום ודבר יש משהו בעל ערך. משהו ראוי, הזדמנות שטרם נוצלה. צריך רק לחקור כדי לגלותם".

 

כשאנחנו פועלים מתוך אופטימיות ואמונה בעצמנו, מסתכלים על ההיבטים החיוביים והמוצלחים בסיטואציות שונות בחיינו, אנחנו מחזקים את הצד החיובי שבנו, הרגשתנו הכללית טובה יותר, אנו מגיעים לתובנות חדשות ולומדים דברים חדשים על עצמנו ועל הסביבה ממקום אותנטי שלנו.

 

 

דוגמה: זוגיות שכשלה והובילה לפרידה. נכון שפרידה זה לא קל ופשוט, ואפילו קשה לפעמים. השאלה האם להסתכל על הצד השלילי ולשקוע בדיכאון או להסתכל על הצד החיובי ולומר לעצמי..."למדתי המון על זוגיות, על עצמי, על מה אני מחפש ומי אני רוצה להיות בתוך זוגיות ואני בהחלט לוקח זאת למערכת היחסים הבאה שלי כדי שאוכל לשפר ולהיות בזוגיות טובה יותר, מאושרת יותר שמתאימה לי, לערכיי ולמי שאני".

הבנתי שעלי לבנות את חיי כך שהדרך שבה אני הולך תהיה זו שאני בוחר לעצמי. להיות נאמן לעצמי, לערכים שלי ולשאיפותיי.

 

הבנתי שכאשר אני מקשיב לקול הפנימי שלי, ולוקח אחריות על חיי ועל בחירותיי בחיים, אני בעצם מצהיר על עצמאותי וזוכה בהערכה החשובה ביותר-של עצמי!!

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט בפייסבוק
Please reload

ארכיון:
Please reload

הצטרפו לדף הפייסבוק שלי
  • Facebook Basic Square
הרשם חינם לעדכונים במייל.

נהנית מהפוסט?  הרשם לבלוג וקבל עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!